torsdag, april 10, 2008

¿Hola, como esta?


Tequila, denna överreklamerade dryck. Jag hade en kusin hos mig i vinter och hon skulle promt få mig att dricka tequila. Detta var förresten vårt första möte för jag träffade henne på facebook (ännu ett överskattat projekt) och vi började skriva till varann. Det finns en släktforskning gjord men hennes gren slutar vid hennes mormor och därmed var länken bruten. Som väl var hade hon modet att ändra sitt efternamn till sin mammas flicknamn, vilket är ganska sällsynt för det är vårt släktnamn och voilá jag fann henne. Men iaf, tequila. Salt och citron... Jag är väldigt försiktig med salt pga min diabetes men tänkte väl att om det är så här det ska drickas så får jag väl ställa upp. Saltet slickade jag i mig med en grimas och sen tequilan på det och min ragg ställde sig rakt upp och det tvingade mitt huvud att skaka fram och åter, det var ett riktigt skakbrännvin. Sen skulle citronen intas och tammefan, det var det vidrigaste av alla blandningar jag har gjort. Gundes ståpäls är inte en bra beskrivningen på reaktionen jag fick. Hur kan denna vidriga dryck ha en sån popularitetsstämpel? Jag har lovat mig en sak. Hur full jag än önskar bli så kommer det inte att ske pga att jag drack tequila. Tack kära kusin för denna lektion.

2 kommentarer:

Rescue sa...

Min bäste vän, tequila skall avnjutas under hög berusning. Ja, faktiskt inte förrän man tror man redan tagit det sista för dygnet. Då är det som bäst!
Annars..... odrickbart.

Kram, du!

En retsticka sa...

Ahaaa, var det där jag gjorde fel??