söndag, maj 18, 2008

48 för första gången!!

Då har man klarat av ännu en milstolpe. Jo det är mil när man kommit upp i min ålder. Väntar med tindrande ögon på min present som ska komma lite senare. nä knappast. men eftersom det är skitväder idag så tänkte jag passa på att tänka till lite. En vinflaska öppnades och då vart det inte så mycket mer med det där tänkandet.

Men.

Min lilla gård började likna en kolonilott mer och mer, ända tills igår då jag hotades av svält för att kung Bore skulle göra ett av sina besök i Maj. Alla hinkar med kryddor och potäter samt örter var tvungna att bäras inomhus så de inte skulle få sig ett bett av frosten. Helt plötsligt förvandlades mitt förtält till ett växthus. Där står nu paprikan och trängs med potatisen, gräslöken, tomaterna, purjon, vitlöken samt kryddorna och örterna. Det finns knappt plats för mitt arsle i soffan för den delar jag med hunden när han är här. Och dyr mat blir det för jag är tvungen att elda i förtältet så de inte fryser. Jag hoppas bara att sommarn snart är här så att jag kan gå inomhus och gotta mig med min aircooler (AC) som inhandlades förra året och som jag bara fick använda i tre dagar för att resten i princip regnade bort.

Lade dit värmeljus med för att höja tempen..

Men slutgnällt nu, ja må jag leva i hundrade år!!

Inga kommentarer: