måndag, december 29, 2008

Från XP till Vista

Från ordning till kaos!!

Idag var det dags att inhandla en ny PC, det fick bli en laptop igen fast jag gick ner i storlek för 17" var onödigt mycket och tungt så 15,4" fick räcka. Det jag gav för 17 tummaren hade räckt till 4,6 såna här apparater. Tack mellandags REAN. Jag har ju varit med länge och den första datorn hade inte ens windows, sen har de kommit i en strid ström med win 95 mm mm och nu sitter jag alltså med en Windows Vista och är mäkta förundrad.

Och tangentbordet är ju så komprimerat, förr hade jag ett tangentbord där siffrorna satt till höger, nu är de intregrerade i bokstäverna med grå siffror man knappt ser. Men det ska nog gå. när ska de uppfinna lysande tangentbord förresten? Med all den tekniken som finns kan det ju inte vara så svårt, det har ju gått män på månen.

Vart tar alla program och filer vägen? Förr så fanns det "lägg till och ta bort program!" Nu vet jag inte ens vart jag ska vända mig för att få bort onödiga program jag lagt till och inte behöver längre. Man ska kanske vara mer sparsam med vad man laddar hem för program. Kan man föra över program från den gamla datorn? Och hur? Jag har ju photoshop i den som jag gärna flyttar på för den är väl knappast gratis på nätet.

Tipsa mig lite nu snälla ni som råkar av misstag hamna på min blogg. Vad är bra och vad är skit att ha i sin dator.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha lysande tangentbord har funnits länge men inte till laptop å lägg till å ta bort program e lätt i hitta vissa borde inte ha dator idiot!!!!!!!!

Anonym sa...

Du e så jävla dååålig!!!!!