torsdag, december 11, 2008

MATCHFAKTA BOFORS - LEKSAND 3-4 (1-1, 1-1, 1-1, 0-1)


Jag var på hockey igår och såg mina idoler live. Jag stod inte på bortastå där våra blåvita stod utan fick sittplats bland Boforsare. haha.

Jag hade en tönt brevid mig som sa att idag tar vi tre säkra.
Det tror inte jag sa jag.
Du menar väl inte att du håller på LIF? sa han.
Jo tyvärr för din del och tog av mig jackan så t-skirten med Lifs emblem syntes.
Men detta är ju en Boforsläktare sa han.
Men det kan ju inte jag göra nåt åt när man köper biljetten.
Här gör Bofors 3-2

Hursomhelst så satt han och försökte tråka mig så smått men det biter inte på mig. Det var svårt att höra vad speakern sa så jag var tvungen att ringa de som refererade matchen för att höra med dom! Och när deras klack hejade så lät det ibland som de hejade på FBK eller hojtade Baikon. Och det hade ju varit mer rätt med deras grishockey.
Det var en tät, slarvig, vaggande, stundom riktigt bra match från båda håll. Och det höll oss på gott humör matchen igenom. I sista perioden står det fortfarande 3-2 och det ser ut att vara klart när Pelle Prestberg sätter ett mål och det är jämnat med bara 30 sekunder kvar.
Boforsaren brevid mig har skrikit i flera minuter att det är klart och klappat och hejat. Men när Pelle satte den så hoppade jag upp och vevade med halsduken. Då blir det sudden sa jag till han och sen går det till straffar. Nädå sa han, Bofors avgör nu. Men Bofors klantade till det och fick utvisningar och när det var 7 sekunder kvar på förlängningen så gjorde Kevin Doell det avgörande målet. Lyckan var nästan total när jag klappade min "kompis" på ryggen och beklagade förlusten.
När matchen var slut och poliserna som stod mellan Boforsklacken och de våra försvann så vågade de ner och gapa och skrika till Lif när de lämnade isen. De betedde sig verkligen som de grisbönder de är. Och de jag satt bredvid tyckte själva att de skämmer ut laget.

B-Å Gustavssons Grabb Anton spelar i Bofors med tröja nr 58 Ser ut som en vingmutter och lite lik B-Å själv. Kompisen som var med mig och tittade på matchen såg B-Å och sa att det var en liten jävel. Då jag inte såg han kan jag inte kommentera det vidare.

Jag filmade lite och tog en massa bilder och ska försöka lägga upp de så fort jag hinner. Och när jag själv sett filmerna så kom jag fram till att jag inte har nån framtid som filmfotograf. Matchen var viktigare att se än att filma så jag klarade inte av att få bättre bilder än detta.


Här lite dåliga matchbilder.


Och här några till när Bofors pressade lite.


Och här rejält tryck från LIF som tyvärr inte resulterade i nåt.



Mera tryck från LIF



Och här det finaste Leksand har. Klacken!

Inga kommentarer: