måndag, december 15, 2008

Nybro tar emot Leksands if

Här hade jag tänkt skriva om det storslagna som Leksands if gjorde igår när de mötte Nybro och krossade allt motstånd. Men jag kom av mig. Leksand förnedrades och förlorade bortamatchen mot Jumbolaget Nybro med 5-4 i mål och 65-18 i utvisningsminuter. Jag började tänka på vad som fanns till buds i utvisningsbåset som lif hade till förfogande? Guitar hero? Wii. Gratis drinkar? Nä förresten, då hade Jackman bokat bord resten av kvällen. För en gångs skull var han inte i närheten av båset. I min ilska över vad laget presterade gick jag ut och gjorde en snögubbe. Hade min matchtröja kommit hade jag klätt den med det, nu fick det räcka med halsduk, mössa och en smörkniv som pipa.
T.o.m detta rundningsmärke hade gjort bra ifrån sig, kanske. Nu väntar jag på att sjön fryser till så att jag kan ta min nyvunna kompis ut och fiska för nån mer hockey blir det inte förrän efter Jul.
Och jodå. Jag älskar fortfarande laget med alla tillbehör. Leksing for ever

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin och rolig blogg.

Heja Leksand!