söndag, april 06, 2008

yodaaaa



Nu har jag snurrat runt i denna bloggvärld lite och sett en massa skrämmande saker. Bilder på halv/helnakna ungar som oblygt läggs in på en sida, av vad jag tror och önskar, väldigt naiva föräldrar. !!

Undrar om ni bad om lov att lägga in bilderna och förklarade för dom vad som kan hända i värsta fall? Jo att deras liv kommer att exploateras på nätet utan deras kontroll!!
Naket eller inte. Sen så har ni mage att skälla på era barn när de lägger ner för mycket tid på internet, yahoo, spray, msn mm mm mm mm.

Och visst ska det finnas en viss föräldrakontroll tycker jag. För några år sen så bodde jag som inneboende hos en vän som hade sin då 15 åriga dotter boende hos sig vissa veckor. Jag hade tillträde till samtliga rum förutom hennes sovrum vilket var ganska naturligt. En dag så hade hon stängt dörren till vardagsrummet där datorn stod och när jag klev in så flashade hon brösten för fullt i cammen på msn. Jag berättade detta för polarn och det resulterade i att jag blev utkastad. Vari ligger moralen? Ja det vete sjuttsingen men innehållet visar ju iaf på att "lägg dig inte i".

2 kommentarer:

Rescue sa...

Jösses J*m vad rätt du har i detta! En annan uppmaning i anslutning till detta.... Det finns nätverk av pedofiler som scannar nätet efter dessa bilder, och använder dem. Än mer skrämmande är ligan som sprängdes i Frankrike, där man planerat att kidnappa barn och utsätta dem för övergrepp i gemensam sak.
Sjuka jävlar som borde avlivas! Snälla föräldrar, tänk på vad ni publicerar på nätet!

/Tony

En retsticka sa...

Tack rescue för din kommentar.
Och du har så rätt, det finns inget som när dessa jävlar mer, än oskyldiga föräldrar med sina bilder som är så "oskyldiga" Undrar om man skulle få nåt straff om man dö...e nån sån. Straffet för detta borde höjas och de som utsätter barn för hot mm ska dumpas i ett stort hål. Tack T för ditt inlägg