fredag, april 11, 2008

Skäms Grums kommun.

Som sagt så dog min pappa den 25 Februari. Den sista tiden låg han på ett boende som heter Linden i Grums och innan hade han legat på Gläntan på centralsjukhuset i Karlstad. Han hade det verkligen bra på båda ställena. Men som sagt så bodde han på ett kommunalt boende när han dog.
Idag kom det ett brev från kommunen adresserat till min far och det var en enkät där han skulle fylla i hur han tyckte det varit att bo på det kommunala servicehemmet (korttidsboende)? Ja vad fan ska man säga, han är död. Jag skrev ett klagobrev idag till socialchefen Dick Edquist i Grums där jag anser att han borde be mamma om ursäkt. Det var riktigt upprörande att få ett sånt brev. Hade den varit adresserad till mamma så hade det varit en helt annan sak.

Skäms Dick Edquist. Det är du som är chef.

5 kommentarer:

Rescue sa...

Jim, sätt dit en ruta till i enkätens övre hörn där det står "Jag är...man...kvinna..." och skriv "Död" i den och kryssa i. Skicka in den sen till dårfinken som skickat ut enkäten.

En retsticka sa...

hur menar du då mannen?

En retsticka sa...

Aha. Jag känner Dick personligen och har skrivit till han och klagat. Han var trummis i GMK när jag spelade tuba där. Han suger

Anonym sa...

Vet inte om du missat det men.... http://www.nwt.se/ArticlePages/200802/26/20080226221004_763/20080226221004_763.dbp.asp

Anonym sa...

hahahahahaha!!!!!