fredag, december 26, 2008

LIF vs Almtuna

Vår underbara klack

Här kommer det utlovade stycket om när Leksands if krossade Almtuna i både bild och text.


Jan Huokko #15 är tillbaka och det med besked, nu får man bara hoppas att armbågen håller. Idag lyckades han komma i målstatistiken 2 gånger varav ett var ett riktigt mål. T.o.m Pierre Edouar Bellemare #41 fick chansen och gjorde två mål, det kanske är spelet mellan Pi-Ed och Huokko kan komma igång på riktigt så målmaskinerna gör det dom ska. Härligt spel nästan hela matchen igenom, jag hade turen att kunna se den på sverigewebben och jag som hört så mycket om vilken skit det är var verkligen överaskad. Det är ju inte den bästa kvalitén på bilderna, och kommentatorerna kunde ju utbildas i både uttal och annat. Men det sög iaf inte. Kopierade lite bilder från matchen genom webbläsaren, fick nästan med sista målet men bara nästan. Skulle ju tänkt på att de kommer en repris ;-)



Här kunde jag ju varit smartare och väntat på reprisen och fått bilden ;-)

Det var mycket gruff och väldigt grinigt och det oroar mig att Challe ser till att bli utvisad allt oftare. Är det ett ålderstecken? Börjar grillorna bli slöa och han inte hänger med längre. Själv hoppas jag att det bara är tillfälligt även om han är åldermannen i LIF. Han behövs i laget.



lite gruff, och det var många såna tillfällen.
Så skönt att vi vann så nu ska jag ta kvällen.
Älska varann i trafiken, men se till att inte ligga på vägen.




Inga kommentarer: