lördag, december 27, 2008

Målvaktsförstärkning till Leksand!!

Nu är det klart att den Finländska målvakten Jere Myllyniemi har skrivit på för Leksand. Han kommer senast från Rögle men har en ganska omväxlande bakgrund med spel i både NHL och Finska ligan. Hans räddningsprocent ligger runt 90,83 och jag blir lika förundrad varje gång ett lag släpper en spelare som presterar och verkar vara seriös. Jag är en misstänksam man och ställer mig alltid frågande vid spelarövergångar. Jere är bara 25 år och redan hunnit avverka många lag och ligor även om man bara får höra bra saker om honom. Leksand ska naturligtvis vara tacksam för kontraktet med Myllyniemi och jag kan bara säga.

Välkommen till Leksands if


FAKTA - JERE MYLLYNIEMI
Född: 24 januari 1983 i Kangasala, Finland
Längd: 185 cm
Vikt: 84 kg
Landskamper: 8 J
Moderklubb: HJK Helsingfors
Tidigare klubbar: KooVee Tampere, Tappara, Tampere, Espoo Blues, Haukat-KJT, Rögle, Philadelphia Flyers, Frölunda, Lukko Rauma, Salamat, Luleå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser fram emot att Leksand går igenom kvalet och nästa säsong får möta Rögle med en taggad Jere som håller nollan...