tisdag, januari 06, 2009

Måste inte alltid jävlas

Idag tog en av mina vänner sitt liv. Jag fattar inte varför och det kommer säkert att ta ett tag innan jag ens kommer på orsaken. Vila i frid. Jag vill inte peka på vem det är, det får andra göra.

Däremot så hörde jag nåt annat under min vagn tidigare som jag tyckte mycket om. En fågel kvittrade där och jag har hört det tidigare men inte reflekterat över det. Jag matar de små liven men jag har inte fågelbordet i närheten av min vagn utan i skogskanten.
Förra året hade jag fågelbordet i samband med vagnen och upptäckte att mössen hittat oss och hade sitt bo under vagnen, de hade så klart tagit fågelrföna och hade boet under vagnen.

Nu är bordet långt bort från vagnen men fåglarna söker sig tydligen till värmen som finns under vagnen. Det är kul att vakna till fågelkvitter. Om man tänker på det så tystnar fåglarna vid midsommar! Vad beror det på? Är det slut på parningsropen då eller?

För helvete sköt om er. R.I.P. Nu räcker det.


Inga kommentarer: