fredag, januari 09, 2009

Livet går väl vidare? Och vad kostar vänskap

Det händer mycket nu i mitt liv. Vänner dör och man måste försöka komma igång med blomster som ska skickas. Val om man ska åka på begravningar. Men det händer så mycket annat också. Det föds människor, sidor på nätet och man både förlorar och får vänner. Jag måste vara världens mest vedervärdiga människa som har svårt att behålla mina vänner. Antingen så blir jag blåst på vänskapen eller bara utnyttjad. När en av mina vänner blev gammal, då menar jag gammal, bestämde han sig för att jag skulle få köpa hans båt till ett skampris. Det var mycket billigt ska ni veta. Jag hade pengarna att betala den med men jag gjorde misstaget att fråga min "vän" Peter Persson om han ville köpa den ihop med mig. Och det gjorde han ju. Köpet gjordes och vi betalade 10 tusen för en båt och båtkärra som stod i 40.000. Det var ett vänskapspris från min vän Erik och hans dotter och systerdotter var med på detta. Då jag har lite meningsskiljakligheter med fogden så kunde jag inte skriva dessa på mig utan Peter Persson (inte fingerat namn) fick det uppdraget. Nu visar det sig att han sålt båt och kärra utan att meddela mig eller ge mig det som tillhör mig. Jag blir så trött på att inte kunna lita på vänner. Var det värt det Peter? Just nu är jag bara så besviken på allt och alla så att jag inte tänker skriva mer om det. Men jag återkommer om en historia med Malin Nilsson som jag lånade pengar till för att hon höll på att bli vräkt. Fick jag dom tillbaka sen? Det har nu gått över två år.

Allt gott till resten av er.

Inga kommentarer: