torsdag, januari 15, 2009

VIK hockey vs Leksands if

En underbar vändning från LIFs sida igår. När många redan hade tappat suget på Everysport så kommer Lif alltså igen. Till Nils Montan Lunds (hockeyreporter på Expressen) besvikelse så vann Leksand inför en storpublik (5263) på bortaplan. VIK hockey har 2500 i snitt per hemmamatch men när LIF kommer så fördubblas den siffran. Ja inte beror det på att så många vill se Lif väl? Samma sak sas när Leksand gästade trista AIK som har ett snitt på 3000 pers men när Leksand kommer så säljer de ut varje plats.
Man märker att det drar ihop sig mot kvalserien och Leksands if är ganska kaxiga då de redan börjar sälja sina KS-biljetter. Men dit ska vi och in i finrummet nästa säsong.

Med internet har man blivit bra bortskämd vad det gäller att kunna följa sina lag. Det är inte som förr när man stod på en utomhusarena för att kolla spelet och höll på att förfrysa arslet av sig. Hade man tur så kunde speakern ha fått reda på hur det gått för resten av serien och meddelade det via högtalarna. Annars fick man vassego vänta på att få läsa tidningen dagen efter. Och där stod inte mycket.
Idag sitter jag i min husvagn och följer matcherna via lagens egna sajter och olika nätTVtjänster.

(Nej, jag tänker inte börja med särskrivning.)

Och samtidigt kan jag snacka hockey via chatten och känna att jag är med i gemenskapen på nästan samma sätt som på en hockeyarena. Killarna som sköter referaten gör det med en glöd så man tror nästan att man sitter med. Visserligen gör man sina egna bilder i skallen men deras referat gör spelet oftast riktigt levande. Jag har min egen favorit i Andreas Diaz Karlsson som gör referaten riktigt bra, tyvärr så lackade everysport ur igår så sista perioden kom inte med men sportradion räddade situationen.

Ja jag är helsåld på sporten, i synnerhet på Leksands if. Och jag har bara en kappa och den har fodret inåt och skinnet utåt, man kan inte vända den.

Jag får mycket skit för att jag är rättfram och säger det jag tycker ibland. Jag var även inne på Malmös sida på everysport och kikade på deras vändning. De låg under med 3-1 och lyckades reducera med en straff och kvittera innan full tid med deras egna Dansk. (Vår Dansk gjorde också det avgörande målet för oss) Sen vinner dom på straffar, dvs så sätter de sammanlagt 3 straffar av 3 vilket är jäkligt bra gjort!! Håller ni inte med? Hoppas bara att inte LIF behöver möta dom i straffläggning. Jag tror mig vara den enda Leksingen som är allmänt accepterad hos malmöiterna. Det gillas inte på hemmaplan ;-)

Nu är det synd och skam att fortsätta sitta inne då vädret är helt underbart. Antingen så fortsätter jag ikväll med resten jag vill ha sagt, eller så skiter jag i det.

Ha en fin dag allihopa.

Inga kommentarer: